onsdag den 30. april 2014

Stil myggestik

Gode del:
"Han lyder som en man kan stole på og ikke gør grin med noget i teksten, selvom han kan være usikker på nogle ting, men de ’mysterier’ bliver løst. Fortælleren er bundet til "han" figuren igennem hele teksten. Han følger ham og hans tanker. Men alligevel er der eksempler på hvor at man ved hvorfor Charlotte gør nogle ting. "Hun grinede ad hans røde øjne", linje 2 side 4. Man får ikke at vide hvor han ved det fra. Det lyder som hendes tanke."
Jeg kan god lide denne del af teksten, fordi jeg kommer med eksempler fra teksten og forklare derved hvorfor ting er som de er. Og jeg har okay styr på hvordan man gør dette.

Middelmådige del:
""han" er en meget glad person i starten som lyder til at have styr på sit liv og levet livet med kvinder han slæber hjem. Høj selvtillid og intet kan stå i vejen for ham. Men som historien fortsætter så ændres det da der kun sker dårlige ting for ham han bliver meget syg og finder ud af hvad der skete den aften med kvinden. Og som slut er han en trist man uden noget der holder ham i gang med livet og han ender i bunden af samfundet. Så han ændre sig igennem novellen til ikke at være perfekt mere."
Jeg har meget svært ved at forestille mig hvordan personer er når jeg læser om dem, i forhold til at møde dem... Synes også det er mærkeligt at beskrive andre personer.

Skriv indledning:
Novellen 'Myggestik' er skrevet af Naja Maria Aidt og er en novelle hvor 'man' kommer igennem et sygdomsforløb og hvordan han føler igennem historien, hans udvikling. Jeg vil sige at det er en middelmådig novelle. Meget letlæselig og simpel, men med et dybt budskab.
Og ja, indledning er svær

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar